[O2] problem z klimą?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • herbal
    Classic
    • 2008
    • 20

    #26
    bulgot

    Witam,
    ja ostatnio, po wyłączeniu silnika zaczynam słyszeć bulgot dochodzący z kratek nawiewu. Czy to j akiś objaw usterki, czy tak powinno być?

    Komentarz

    • leek
      Classic
      • 2011
      • 5

      #27
      Przykleję się do kolegi herbal, mam podobne odgłosy po wyłączeniu silnika. Coś jakby się przelewało i chlupotało przez kilka sekund....
      O2 1.9BXE (na rolkach fabryczne 116KM, 272Nm)
      Po wizycie w TUNE-UP 140KM, 330Nm.

      Komentarz

      • Hiv
        Rider
        • 2011
        • 311

        #28
        Też tak miałem o czym zresztą piszę kilka postów wyżej...
        To mało czynnika. U mnie niestety ubywa go w zdecydowanym tempie... najpewniej jest gdzieś wyciek. Czy kontrast nie szkodzi układowi? Jaki sa jeszcze metody szukania wycieku?
        O2 skradziona - szukam nowej

        Komentarz

        • tomus7
          RS
          • 2010
          • 1896
          • Peugeot

          #29
          ciuk15, http://fxc.com.pl/Serwis/Artykuly2.html
          ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
          http://www.bunkry.pl/pl/index.html
          a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
          http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
          Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

          Komentarz

          • ciuk15
            Rider
            • 2009
            • 406

            #30
            tomus7, mi chodziło o nr części to co mi wysłałeś to ja wiem .
            1) Skoda Felicja 1,3 Lxi -97 jest :-)
            2) Skoda Octavia II 1,9 TDI -04 jest :-)
            3) Skoda Octavia I RS 1.8T -04 jest :-D
            4) Skoda Fabia 1,2 TSI DSG -2016 jest :-)

            Komentarz

            • Hiv
              Rider
              • 2011
              • 311

              #31
              Męczę się z tą moją klimą już kolejny miesiąc.
              Czynnika starcza na ok 2tys km i poziom spada do ok 100ml.

              Już 2 razy nabijałem klimę z olejem do kontrastu ale niestety pod lampą UV nic nie widać, wycieku brak. Klima zaczyna wydawać dziwne odgłosy i dużo słabiej i później zaczyna chłodzić.

              Co ciekawe ubywa ok 400ml czynnika i dalej ubywać przestaje tak jakby ciśnienie w układzie już nie wypychało czynnika dalej.

              Jak można zlokalizować tak niewielki wyciek?
              O2 skradziona - szukam nowej

              Komentarz

              • leek
                Classic
                • 2011
                • 5

                #32
                Hiv, dzięki za poprzednią podpowiedź, rzeczywiście uzupełniłem czynnik i odgłosy ustały, choć gość z warsztatu powiedział na początku że ten typ tak ma...
                Co do twojego problemu to też tak miałem w poprzednim samochodzie (Mitsubishi) - też kontrastu nie było widać nigdzie a zawsze połowa znikała po tygodniu - 2-ch. Okazało się że chłodniczka w kabinie (chyba zwą to wyparownik) ta w którą wchodzi filtr kabinowy miała nieszczelność w okolicy zaworu (chyba rozprężnego) który był w środku tej chłodniczki. Tego nie sposób było w UV dojrzeć a uchodziło na tyle wolno że nie czuć było zapachu czynnika z olejem. Nie wiem jak układ wygląda w oktawce ale zakładam że podobnie. Świecili Ci UV w otwór filtra kabinowego?. Dodam że w Mitsubishi wymiana tej chodniczki to masakra - całą deskę trzeba zdjąć i potem dbać aby złożyć tak aby plaskiki nie zaczęły trzeszczeć
                O2 1.9BXE (na rolkach fabryczne 116KM, 272Nm)
                Po wizycie w TUNE-UP 140KM, 330Nm.

                Komentarz

                • dab
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 117

                  #33
                  Zamieszczone przez Hiv
                  Męczę się z tą moją klimą już kolejny miesiąc.
                  Czynnika starcza na ok 2tys km i poziom spada do ok 100ml.

                  Już 2 razy nabijałem klimę z olejem do kontrastu ale niestety pod lampą UV nic nie widać, wycieku brak. Klima zaczyna wydawać dziwne odgłosy i dużo słabiej i później zaczyna chłodzić.

                  Co ciekawe ubywa ok 400ml czynnika i dalej ubywać przestaje tak jakby ciśnienie w układzie już nie wypychało czynnika dalej.

                  Jak można zlokalizować tak niewielki wyciek?
                  ciekawe..mam identyczne objawy...jedyne co pozostaje to oddanie auta na rozebranie ukladu i poskrecanie go od nowa... :?
                  pozdrawiam
                  dab

                  Komentarz

                  • Vooytec
                    Classic
                    • 2011
                    • 30

                    #34
                    Ja miałem podobny problem i zglosilem sie do niezaleznego servisu skody w Gliwicach (polecam ) gdzie facet zlekalizował nieszczelność nie zagladając pod maske bo powiedział ze w skodach sie psuje albo spręzarka albo pojawia sie nieszczelność w korku chlodnicy, który akurat był u mnie nieszczelny, a wykrecenie go udeje sie w jednym na 20 samochodów ( u mnie sie nie dalo ) i żeby uniknąc kosztów za 20 zł uszczelnili ten korek i nabili azotem na 24 h aby sprawdzic szczelność lecz nastepnęgo dnia po nabiciu klimy i uruchomieniu mometalnie niebezpiecznie podniosło sie cisnienie w układzie klimy i okazalo sie ze jest spalony mały wentylator i po tym jak sie zepsół spowodowal wiekszcze ciśnienie i tym samym wybicie korka.

                    Komentarz

                    • dab
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 117

                      #35
                      Dzieki zacenne uwagi! Bede podazal w tym kierunku, bo tez mialem problemy z wiatrakiem klimy...moze tez i u mnie bylo to przyczyna i mam podobna nieszczelnosc... :?
                      pozdrawiam
                      dab

                      Komentarz

                      • wokan
                        Ambiente
                        • 2007
                        • 210

                        #36
                        Uwaga, odgrzewam kotleta! :szeroki_usmiech

                        Zamieszczone przez __atomek__
                        Też tak miałem kolego. Jeżeli jest to szelest podobny do delikatnego tarcia metalu o metal to jest znak, że ubyło ci środka chłodniczego w układzie. jeszcze trochę i czujniki ciśnienia medium całkowicie wyłączą ci klimę
                        No właśnie podobne odgłosy obserwuje u siebie (tak jak opisują Koledzy i jak na filmie z 1 postu) i zaniepokojony trafiłem tutaj...

                        Zamieszczone przez Enriquez
                        a vag jakie ci pokazuje ciśnienie czynnika? w spoczynku powinieneś mieć min. 4 bary a po włączeniu jak tu ktoś napisał 12-17
                        Zamieszczone przez Enriquez
                        Ciśnienie spoczynkowe to 4 bar. Ciśnienie robocze powinno być w granicach 8 bar. Temp. na skraplaczu 1 stopień.
                        Podpiąłem VDCSa i u mnie ciśnienie spoczynkowe to 6,6 bar, a na pracującym silniku najpierw skoczyło do 17 a później spadło do 12.2 i tak się zatrzymało.
                        Temperatura na parowniku 3 st a w dolocie przy kratkach 5 st.

                        Wydaje mi się, że parametry są ok, więc skąd ten dziwny dźwięk?
                        Octavia II RS TDI 200/441
                        "Wojtek jak ostatnio depnął to buda dotarła do domu 10 minut po podwoziu" :twisted: :diabelski_usmiech

                        Komentarz

                        • seba.kaw
                          Classic
                          • 2011
                          • 15

                          #37
                          Witam,

                          mam podobne problemy z tym odgłosem po wyłączeniu klimy. Dodam, że serwis (napełnianie czynnika) robiłem jakieś 3 m-ce temu - ponoć było pusto w układzie. Na początku było ok, po ok. dwóch miesiącach zaczęły się pojawiać odgłosy. Mam wrażenie jakby wydajność chłodzenia także spadła. Podczas nabijania rzekomo dali kontrast ale 2 dni temu byłem na diagnostyce w Norauto i nic nie wyszło. Świecili lampą UV ale nieszczelności się nie dopatrzono. Nie mam VDCSa więc nie powiem jakie dokładnie mam ciśnienie w układzie ale podczas tej diagnostyki (wg wskazań na kombajnie) miałem niskie na poziomie 2bar a wysokie na poziomie 10bar. Gdzie znajduje się ten korek na chłodnicy o którym piszecie wyżej?? Czy znacie jakieś dobry serwis klimatyzacji na terenie Zagłębia lub Śląska??

                          Z góry dzięki za odpowiedź

                          Komentarz

                          Pracuję...